-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32146 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

مطالب گنجانده شده در كتاب هايي نظير عجيب تر از علم، و با شگفت تر از علم كه گاهي مطالب ناشناخته اي در آن وجود دارد، تا چه اندازه مي تواند صحت داشته باشد، مثل ارتباط جنيان با انسان ها؟

عالم وجود، اسرار شگفت انگيز و ناشناخته اي دارد كه انسان با علم اندكش، توانايي براي كشف آن ندارد.

خداوند در قرآن مي فرمايد: و از تو [پيامبر] دربارة روح سؤال مي كنند، بگو: روح از فرمان پروردگارمن است و جز اندكي از دانش، به شما [انسان ها] داده نشده است.1

خواهر محترم! هيچ چيز از دائرة علم و آگاهي بيرون نيست. اسرار ناشناخته اي كه در عالم بالا قرار دارد، نيز اسراري كه در مراتب پايين تر وجود دارد، از دائرة علم الهي بيرون نيست هر چند نز ما شگفت آور باشد. خداوند مي فرمايد: شما جز اندكي از دانش نداريد. پس دانش ناشناخته نزد ما جزء اسرار محسوب مي شود. بنابراين چيزي عجيب تر از علم نداريم. همان جزئي از علوم و اسرار ناشناخته است كه گاهي با پيشرفت آگاهي از ناشناخته بودن خارج مي شود، زيرا علم هيچ گاه متوقل نمي شود و خاصيت ذاتي و فطري علم، زايش و توليد است. البته ممكن است بعضي افراد به بعضي اسرار دست يابند كه عموم مردم از فهم آن عاجز باشند.

با اين حال دانستن چنين علومي قطره اي ناچيز از اقيانوس معارفي است كه در جهان هستي وجود دارد.

جنّ كه به معناي پنهاني است، يكي از موجودات اسرار آميز الهي مي باشد. او نيز چون انسان براي عبادت و تكامل خلق شده است : من جن وانس را نيافريدم جز براي اين كه عبادتم كنند.2 ارتباط انسان با جن از راه عادي ميسّر نمي شود؛ زيرا جن موجودي مخفي است، پس براي ارتباط با او به ابزارخاصي نيازمند است. انسان اين موجود به ظاهر معلوم و مكشوف، خود بزرگ ترين سرّ الهي است. انسان توانايي هاي ناشناختة بسياري در تمام ابعاد، از قبيل كشف علوم، رسيدن به مراحل عالية عرفان و شهود و ... دارد كه گاهي به مرور زمان و در بعضي ديگر از موارد با شكوفايي استعداد، معلوم مي شود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.